15. 2. 2018

Broadcom BMC4313 na Win10

Pred casom som opat dostal moznost sa zivo presvedcit, ze M$ je priam nadseny, ak zoberiete vase fungujuce zariadenie a kvoli nejakemu upgradu ho vysmarite von oknom, lebo existujuci HW nie je podporovany najnovsou nahrazkou operacneho systemu ... Ak stroj pouzivate na rutinne operacie, skutocne nie je dovod toto robit!

Nejak takto pochodila moja znama, ktorej sa dobrovolne na silu upgradol jej Win7 na Win10. Bavime sa o starom, ale stale plne fungujucom NTB Lenovo B590 (Model 20206). Nejakou zvlastnou zhodou okolnosti sa upgrade podaril, vsetko fungovalo, az na WiFi modul Broadcom BMC4313. Nie ze by nefungoval, ale obcas sa samocinne odpojil, nasledne Win10 zahlasil chybu a po oprave sprievodcom riesenia sietovych problemov, ktora nebola prave sekundova zalezitost, sa opat pripojil, ako keby sa nic nedialo. Jest potom otazka, na co je dobry v 21. storoci sietovy modul, ktory si robi, co chce.

Lenovo sa alibisticky k danej teme postavilo zverejnenim, ze NTB nie je kompatibilny s Win10, co je v priamom rozpore s tym, co hlasa M$, ze Win10 funguje vsade. Ano, mozeme sa zacat dohadovat o definovani slovicka vsade, ale to nie je napln tohoto prispevku.

Zacal som sa teda radit s panom googlom, co s tym viem urobit. Na margo tohoto modulu musim podotknut, ze na Win10 viac nefunguje, nez funguje a kedze mi google vratil niekolko tisicok vysledkom na dotaz problem s BMC4313 wifi modulom, tak asi nie som jediny, kto tento problem riesil.

Vacsina diskutujucich problem vyriesila presne tak, ako si pani od M$ zelaju - zahodenim povodneho zariadenia a zakupenim noveho. Dany postup pre bezneho slovaka nie je ani ekonomicky a dokonca ani ekologicky, ako velke korporacie chcu byt.

Ked uz kupovat, tak modul do USB, ktory stoji cca 10€ a zmierit sa s faktom, ze interne zabudovany modul bude permanentne zakazany, kedze nepracuje spravne.

Nezostavalo mi teda nic ine, iba pokus a omyl. Povodne ovladace, ktore si system dotiahol z domu som nahradil ovladacmi pre Win8 64bit (Win10 je tiez 64bit). Samozrejme, trval som na tom, ze chcem urcite pouzit tieto ovladace, hoc nie su podpisane, ostemplovane, orazitkovane, ... S odstupom casu si ale myslim, ze dane nastavenia by mali fungovat aj s tymito ovladacmi, nie som si isty, bol som rad, ze sa mi to po tyzdni podarilo naladit, nechcel som riskovat, ze by som to nejak rozladil. Mnou pouzite ovladace boli pre tento modul, ale stiahnute zo stranok HP (nech ma maju vsetci radi, ja ich tiez!).

Ovladace sa sice spravali stabilnejsie, ale nahodne odpajania/pripajania sa diali aj nadalej. Nastastie mame velke moznosti ladenia, a este vacsie moznosti kombinacii, tak hura do hadania spravnej kombinacie prepinacov a parametrov.

Zacal som tradicnou radou a zakazal som vypinanie zariadenia, aby sa nesetrila energia NTB, no dufal som v zisk stability. Nebol som velmi prekvapeny, ked to nepomohlo. Az raz sa mi to podarilo a spravna kombinacia je nasledovna:

20/40 Coexistance -> Disabled
40MHz Intolerant -> Enabled
802.11n Preamble -> Mixed Mode
Antenna Diversity -> Aux
AP Compatibility Mode -> Broader Compatibility
Association Roam Preference -> Enabled
Bandwidth Capability -> 11b/g:20MHz
Bluetooth Collaboration -> Enable
BSS PLCP Header -> Auto (Short/Long)
BT-AMP -> Enabled
Disable Upon Wired Connect -> Disabled
   - tento parameter by nemal mat ziaden vplyv na stabilitu, netestoval som jeho spravanie sa
Fragmentation Threshold -> 2346
Locally Administered MAC Address -> None
Minimum Power Consumption -> Disabled
Mixed Cell Support -> Enabled
Power Output -> 100%
Priority & VLAN -> Priority & VLAN Disabled
   - tento parameter by nemal mat ziaden vplyv na stabilitu, netestoval som jeho spravanie sa
Rate (802.11b/g) -> 54
Roam Tendency -> Aggressive
Roaming Decision -> Optimize Bandwidth
RTS Threshold -> 2347
Short GI -> Disabled
WMM -> Disabled
WZC IBSS Channel Number -> 11
XPress (TM) Technology -> Enabled


Velmi rad by som vam napisal nastavte si to takto a bude vam to fungovat, no nechcem klamat. Dufam, ze s tymito nastaveniami sa vyhnete demolacii zariadenia, ktoremu nic nie je a moze sluzit este hodne dlho ku prospechu majitela. Ak by som sa niekde zmylil, tak mi prosim pokojne napiste do diskusie, aky NTB mate (vyrobca, ovladace, verzie, ...) a co ste este dodatocne podnikli na sfunkcnenie. Nie ste a nebudete sami, kto tento problem riesi a vas poznatok moze pomoct niekomu inemu. Tiez mozete zatrubit na ustup a kupit si USB WiFi modul. Rozhodnutie necham na vas :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára